B (albastru). Poiana Cojocea - geanțul Bobotului și retur. Potecă ușoară, fără  diferențe mari de nivel, 5 kilometri dus-întors, timp total de parcurs: circa o oră și  jumătate. Ascensiunea pe geanțul Bobotului este mai dificilă și adaugă 40-45 de  minute la timpul de mers. C (maro). Poiana Cojocea - geanțul Țăranului și retur (cu variantă pe culme),  traseu ușor, fără denivelări pronunțate, timp de parcurs sub o oră, lungime 3,6  kilometri. Urcușul pe geanțul Țăranului este dificil și adaugă la timpul de parcurs  încă 30-40 de minute.  D (roșu). Valea Cernei - Ursica, la coborâre parțial în  circuit. Diferență de nivel 600 m, lungime 8,2 kilometri, timp de parcurs 3 ore. Urcușurile sunt  pronunțate, orientarea necesită atenție. Principalul drum de acces la grupul sudic de geanțuri este marcat cu triunghi albastru și leagă  DN67D - în apropierea culmii - cu poteca principală care urcă din Valea Cernei la Beletina, pe  firul Foeroagei. Pe primii 2630 metri marcajul merge pe un drum de tractor (care mai continuă  pe culme încă 1040 m, până la ultimul conac din Cojocea), drum de tractor care poate fi parcurs  și cu mașina, în regim de off-road ușor, dar numai pe vreme uscată și cu mare atenție: sunt  porțiuni cu înclinație periculoasă a drumului spre dreapta, spre vale, combinată cu stratul gros  de frunze și umezeală, porțuini care trebuiesc parcurse extrem de atent, astfel riscăm o cădere  extrem de periculoasă pe pante de peste 45° și lungime de sute de metri, înapoi în șosea.  Traseul debutează la kilometrul 36,3, pe DN67D Băile Herculane - Baia de Aramă: la stânga  este un loc larg de parcare urmat de un pod și o curbă  strânsă la stânga. Suntem la 890 metri altitudine. Pe dreapta  urcă un pârâiaș, iar la dreapta podului se vede clar drumul de tractor care  avansează câțiva metri în amonte, apoi traversează apa și se angajează în urcuș  susținut la dreapta, pe deasupra șoselei. O pereche de marcaje vechi și greu de  observat la stânga drumului ne confirmă traseul. Marcajul este pe tot parcusul  aproape inexistent: vechi, greu de vazut, extrem de rar, lacunar la intersecții sau  când poteca este mai puțin clară. Din punctul nostru de vedere se poate considera  că traseul este nemarcat, turistul fiind călăuzit corect urmărind descrierea noastră și  eventual urmele GPS din acest număr de revistă.   Seară de iarnă la Scundariu, în dreapta Piatra Ursicii Piatra Ursicii văzută din poteca spre Foeroaga Beletinei Stână părăsită sub Vârful lui Stan Un munte pentru Dumneavoastră